> 

Egyen csokit! A csokoládé csökkentheti is a koleszterinszintet

Szerző: A szerk.
 
Egyen csokit!  A csokoládé csökkentheti is a koleszterinszintet
A Pekingi Orvostudományi Egyetemen dr. Rutai Hui és kollégái állítása szerint a mértékletes csokoládé-fogyasztás azokon az emberek segíthet, akiknek amúgy is esélyük van valamilyen szívbetegség kialakulására.    
A csokoládé jótékony hatásának vizsgálatait összevetve azonban különböző eredmények születtek. Dr. Hui és kollégái olyan tanulmányokat kerestek, amelyből kiderülhet a kakaó hatása a koleszterinszintre, és így nyolc különböző vizsgálat eredményeit vetették össze. A vizsgálatok alapján a kakaó fogyasztása tényleg csökkenti az alacsony LDL koleszterin szintjét.

A tanulmányok szerint viszont csak azoknál jelentkezett a koleszterin-csökkentő hatás, akik kisebb mértékben fogyasztották a csokoládét, vagyis akiknél az elfogyasztott mennyiség 260 mg-nál kevesebb polifenolt (a gyümölcsökben, zöldségekben, csokoládéban lévő antioxidáns összetevő) tartalmazott.

Az is kiderült, hogy az egészséges ember nem igazán profitál a csokoládé koleszterin-csökkentő hatásából, nem úgy a már eleve veszélyeztetett csoportok, mint például a cukorbetegek. "A kutatásokat most a hosszú távú hatások vizsgálatára kell összpontosítani, hogy meglássuk a kapott eredmények valós klinikai hatását" - mondta dr. Hui.

 


Forrás: Ozone Network

Ehhez a bejegyzéshez még senki nem írt megjegyzést

 
kapcsolat | felhasználási feltételek |  Copyright © Infopoly Alapítvány 2010.
pokland